5 ملی پوش ایرانی را که اخیرا پناهنده شده اند، بشناسید + عکس

 

 یک ورزشکار ایرانی دیگر به دلیل عدم توجه مسئولان به خواسته های وی پناهنده شد.

به گزارش «فردا» ایرج امیر خانی، جودوکار تهرانی وزن 81 کیلو گرم تیم ملی که مدال طلای جوانان آسیا و نقره جوانان جهان را در کارنامه خود دارد پس از محروم شدن توسط کمیته انظباطی فدراسیون جودو از طریق یکی از کشورهای اروپایی قصد مهاجرت به امریکا را دارد.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:R8SKOyp_gddnVM:http://www.ijf.ir/image/image_gallery?img_id=27201&t=1

وی که در یکی از مسابقات هفته های اخیر لیگ جودو کشور در برابر امیر قاسمی نژاد بازنده اعلام شد، در حالی نسبت به عدم برخورد با این حریف خود اعتراض نمود که سال های قبل با نام حمید قاسمی نژاد و صغر سن در تیم ملی جودو جوانان حضور داشته و هیچ برخوردی از سوی فدراسیون جودو با وی انجام نشده و پس از سال ها با نام اصلی خود امیر قاسمی نژاد در رقابتهای لیگ و تیم ملی بزرگسالان شرکت نموده است.

اعتراض امیرخانی در حالی بود که این ورزشکار توسط کمیته انضباطی فعال فدراسیون جودو یکسال به محرومیت از جودو محکوم گردید و در پی آن بلافاصله به خارج از کشور عزیمت نمود.

امیر قاسمی نژاد در رقابتهای آسیایی ماه آینده در امارات به عضویت تیم ملی بزرگسالان انتخاب شده است .

پیش از این نیز وحید سرلک دارنده مقام پنجم جهانی هلند و احسان رجبی تنها مدال آور تیم ملی ایران در دو دوره قبل مسابقات اسیایی به ترتیب به آلمان و امریکا و برادران شیخ حسنی، مدال آوران جوانان آسیا به کشورهای اروپایی مهاجرت نموده اند.عضو پیشین تیم ملی جودو کشورمان که برای حضور در تیم ملی با مشکلاتی از سوی کادر فنی مواجه شده بود، پس از همراهی یک تیم باشگاهی آلمان، از این کشور تقاضای پناهندگی و تاکید کرد دیگر به ایران برنمی گردد و از این پس برای تیم ملی آلمان به میدان خواهد رفت.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:Ok3KArJLChFJFM:http://www.pahlavannews.ir/news/images/n00045166-b.jpg&t=1

مهر نوشت: وحید سرلک اسفندماه گذشته برای تمرین و حضور در تمرینات یک تیم آلمانی راهی این کشور شد و پس از گذشت سه ماه به تهران بازگشت و در تمرینات تیم ملی کشورمان شرکت کرد اما مجددا به آلمان بازگشت.

 

در حالی که مسئولان تیم ملی و فدراسیون جودو اصرار بر حضور سرلک در ایران و شرکت در رقابتهای انتخابی داشتند، وی از بازگشت به ایران خودداری و بارها اعلام کرد می تواند تیم را در مسابقات مختلف همراهی کند ولی به دلیل انجام امور اقامت نمی تواند به ایران بیاید.

این درخواست سرلک با مخالفت مسئولان فدراسیون مواجه شد و در نهایت هم سرلک که از زمان رقابتهای جهانی ۲۰۰۹ رتردام پیشنهاد حضور در تیم ملی آلمان را داشت، به این پیشنهاد ژرمن ها پاسخ مثبت داد و با ارائه درخواست پناهندگی به آلمان ها مقدمات حضور خود در تیم ملی این کشور را نیز فراهم آورد.

وحید سرلک ضمن تایید خبر پناهندگی اش به آلمان گفت: «سالها برای رسیدن به تیم ملی زحمت کشیدم، درآمد دیگری جز ورزش و تیم ملی نداشتم و زمانی که به نفر اول وزن خود در تیم ملی تبدیل شدم خیلی راحت زحمات من نادیده گرفته شد.»

وی افزود: «شاید این داستان تکراری باشد که من سال ۲۰۰۵ با وعده مسئولان فدراسیون و شخص امینی و برای جلوگیری از محرومیت فدراسیون جودو مصلحتی به نماینده آذربایجان باختم تا دور بعد به نماینده اسرائیل برخورد نکنم چرا که اگر من با اسرائیلی بازی نمی کردم فدراسیون محروم می شد. در همان مسابقه می توانستم به مدال برنز برسم ولی با این تدبیر موفق به این کار نشدم و وقتی هم به ایران برگشتم همه قولهای خانه و ماشین فراموش شد.»

 

عضو تيم ملي شيرجه ايران براي يافتن شرايط شغلي بهتر مقيم سوئيس شد.

به گزارش آتی نیوز “س.ع” دارنده طلاي مسابقات شيرجه بازي‌هاي آسيايي غرب آسيا، مدال برنز مسابقات بين‌المللي كاپ آزاد اوكراين از سكوي 10 متر، مدال نقره مسابقات رده‌هاي سني آسيا رده عموم، عضو سابق كميته فني شيرجه فدراسيون و عضو كمسيون ورزشكاران ستاد تداركاتي بازي‌هاي آسيايي و المپيك چندی پیش راهي كشور سوئيس شد.

وي پس از آسيب ديدگي از ناحيه كتف و دوري چند وقته از تمرينات تيم ملي تيرماه گذشته در آخرين ميدان رقابتي خود در مسابقات رده‌هاي سني ژاپن شركت كرده و به مدال نقره شيرجه هماهنگ از سكوي 10 متر دست پيدا كرد.

این ورزشکار انگیزه خود از این اقدام را يافتن شرايط بهتر شغلي و ورزشی عنوان کرده است. 

کمیته انظباطی جودو که یکی از فعال ترین کمیته های انظباطی فدراسیونهای رزمی محسوب می شود در برابر اکثر انتقادات و اعتراضات بلافاصله وارد عمل شده و اقدام به محرومیت می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید