اعتصاب غذای پناهجویان ایرانی در گوتنبرگ، سوئد

panhajooyan_gothenburg2131.jpg - 37.31 Kb

 panhajooyan_gothenburg2131.jpg - 37.31 Kb

گزارش سایت بخش فارسی رادیو سوئد ، ۶۵ نفر از پناهجویان ایرانی  پس از ۶۰ روز تحصن اعتراضی به سیاستهای سختگیرانه  اداره مهاجرت سوئد درکلیسایی در شهر گوتنبرگ ، پاسخی از سوی نهاد های مسئول در قبال خواسته خود دریافت نکردند از اینرو  ار روز 2 می، 12 اردیبهشت تحصن خود را در کلیسا پایان دادند و در میدان شهر گوتنبرگ دست به اعتصاب غذای تر زده اند و قرار است این اقدام را تا حصول نتیجه برای احقاق حقوق خود ادامه دهند .

 

به گزارش ستاد خبری کمیته پناهجویان ایرانی متحصن و اعتصاب کننده در گوتنبرگ این دسته از پناهجویان کسانی هستند که  به یکی از دلایل مرتبط با کنوانسیون ژنو از ایران فراری شده ولی دلایل و مستندات انان از سوی اداره مهاجرت سوئد نادیده گرفته شده و سو ظن مسئولان اداره مهاجرت سالهاست انان را دچار بلاتکلیفی و انتظارکرده است .

در بین این افراد، پناهجویانی حضور دارند که طی ۱۲ سال بارها از سوی اداره مهاجرت پاسخ نه! گرفته اما به دلیل عدم وجود امنیت جانی  قادر به برگشت به ایران نبوده و در سخت ترین و غیر انسانی ترین شرایط زندگی در سوئد باقی مانده اند.

 پناهجویان معترض در گوتنبرگ از همه نهادها ، سازمانها ، احزاب ، گروهها ، فعالین سیاسی و اجتماعی خواسته اند با پیوستن به این اعتراض، آنها را یاری برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید