نامه اعتراضی تعدادی از فعالین پناهندگان سیاسی ایرانی مقیم ترکیه به رئیس یو ان، بمنظور اعزام سریعتر به کشور امن سوم

67743_156296701226346_333305585_n.jpg - 22.78 Kb

همانگونه که اطلاع دارید پروسه پناهندگی از طریق سازمان ملل متحد در ترکیه بعضا طولانی میشود و دوستان عزیز سیاسی و روزنامه نگار در طی این مدت با تحمل مشقت فراوان زندگی می گذرانند.
در همین راستا جمعی از دوستان تصمیم گرفتند طی مکاتبه ای از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ترکیه بخواهند که تعدادی از فعالان سیاسی را هر چه سریعتر به کشور امن منتقل نماید.

 

67743_156296701226346_333305585_n.jpg - 22.78 Kb

 

تا کنون 250 امضا جمع آوری شده. برای حمایت از پناهندگان ترکیه به امضاهای بیشتر نیاز هست.
حمایت از حقوق بشر به حرف نیست! حمایت عملی لازم است. وضعیت پناهندگان در ترکیه نابسامان است. میخواهیم برای رسیدگی سریعتر به وضعیت هموطنان نامه ای تهیه و ارسال کنیم.(موجیم که اسودگی ما عدم ماست)
————————–——————-

ریاست محترم کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد

Annika Sandlund

همانگونه که اطلاع دارید تعداد زیادی از ایرانیان معترض به سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در شهرهای مختلف ترکیه ساکن هستند و درخواست پناهندگی خود را به آن سازمان محترم ارائه داده اند.

در میان پناهجویان ایرانی افرادی وجود دارند که شدیدترین فشارهای روحی و جسمی را برای گذران زندگی و امرار معاش خود تحمل می کنند . آنها همچنین تحت فشارهای سازمانهای امنیتی حکومت ایران برای بازگشت به کشورنیز هستند تا به “اشد مجازات” برای فعالیتهای سیاسی – مدنی خویش محکوم گردند. متاسفانه روند رسیدگی به برخی از پرونده های پناهجویان سیاسی و روزنامه نگاران ایرانی در آن سازمان ، طولانی شده و شرایط بسیار دشواری را برای آنان ایجاد کرده است.

 

b.225.150.16777215.0.stories.logo.teroor-4-.jpg - 5.98 Kb

 

ما جمعی از روزنامه نگاران،استادان دانشگاه،فعالان سیاسی و مدنی داخل و خارج از کشور ایران، از شما درخواست می نماییم نسبت به تسریع در روند رسیدگی به وضعیت پناهجویان زیر اقدام سریع بعمل آورده و زمینه انتقال این عزیزان را به کشورهای سوم فراهم آورید.بی شک این انتظار ،انتظاری دور از دسترس نیست و آن کمیساریای محترم پیشتر هم به درخواست فعالان سیاسی – مدنی با دیده احترام نگریسته و زمینه انتقال آنان را فراهم کرده است. باشد که این درخواست نیز از سوی آن سازمان محترم ،مورد رسیدگی قرار گیرد و مبارزان اپوزیسیون ایرانی هر چه زودتر به ساحل امنیت و آرامش منتقل و مبارزات سیاسی و مدنی خود را از کشورهای مقصد پیگیری نمایند.

1- دکتر سید احمد شمس (فعال سیاسی جنبش سبز)
2- سام محمودی سرابی (روزنامه نگار و زندانی سیاسی سابق)
3- مسعود لواساني (روزنامه نگار و زندانی سیاسی سابق)
4- منصور اسانلو (فعال کارگری)
5- كوهيار گودرزي (فعال دانشجویی سابق)
6- سياوش شهابي (روزنامه نگار)
7- فرشاد محمدي (روزنامه نگار)
8- بابك اجلالي (روزنامه نگار)
9- بهروز صمد بیگی (روزنامه نگار و زندانی سیاسی سابق)
10- حمید مافی (روزنامه نگار و زندانی سیاسی سابق)
11- مهدی تاجیک (روزنامه نگار و زندانی سیاسی سابق)
12- رضا طالبی (روزنامه نگار و زندانی سیاسی سابق)

 

دیدگاهتان را بنویسید