مهسا پوررحمتی و محمد رحیمی، زوج ملی‌پوش شمشیرباز از ایران به کانادا مهاجرت کردند – (قهرمانان ملی در ایران امنیت و آینده ای ندارند)

پناهندگان ایرانی: در سال های گذشته تعدادی از قهرمانان شناخته شده ملی منجمله علی کریمی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران، سعید ملای قهرمان جهان از جودو، کیمیا علیزاده با کسب مدال برنز در ریودوژانیرو تبدیل به نخستین و تنها زن مدال‌آور ایران در تاریخ بازی‌های المپیک، علیرضا فغانی، داور شناخته شده فوتبال در میادین جهانی… و بسیاری دیگر از قهرمانان ورزش در ایران و آسیا و جهانی به کشور های غربی مهاجرت کردند و در آن کشور هاا پناهنده شدند.

قهرمانان ورزش در ایران هیچگونه امنیت و آینده ای ندارند. تنها قهرمانانی تامین میشود که علیه مردم ایران موضع بگیرند و مزدورانه در خدمت سیاست های سرکوبگرانه و جنایات رژیم باشند. امثال علیرضا دبیر در ورزش کشتی، هادی ساعی در ورزش های رزمی.

متن کامل خبر از سایت رادیو فردا:

زوج ملی‌پوش شمشیرباز از ایران مهاجرت کردند

مهسا پوررحمتی و محمد رحیمی، زوج شمشیرباز ایرانی، مهاجرت خود به کانادا را آغاز کرده‌اند.

خانم پوررحمتی روز شنبه ۱۱ آذر عکس‌ها و ویدئوهایی از خروج خود از ایران و حضور در فرودگاه‌های ایران و کانادا در استوری حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرده است.

او هم‌چنین با انتشار عکس از چمدان‌هایش نوشته است: «حرفی برای گفتن ندارم.»

بنا بر اعلام رسانه‌های داخلی محمد رحیمی، همسر او، در ماه‌های آینده به او خواهد پیوست.

مهسا پوررحمتی در سال ۸۴ شمشیربازی را در شهر تبریز آغاز کرد. او در سال ۸۶ به عضویت تیم ملی ایران درآمد و اولین مدال انفرادی آسیایی در تاریخ شمشیربازی زنان ایران در اسلحه اپه را نیز در سال ۹۲ به‌دست آورد.

b.225.150.16777215.0.stories.fruit.zibish.jpg - 10.58 Kb

محمد رحیمی، همسر او نیز عناوین قهرمانی شمشیربازی همچون قهرمانی استان اردبیل را در کارنامه کاری خود دارد.

در پی افزایش فشارهای سیاسی و اجتماعی در سال‌های گذشته، موج مهاجرت ورزشکاران در رشته‌های مختلف هم‌چنین درخواست پناهندگی آن‌ها از سایر کشور افزایش چشمگیری یافته است.

پویا ایدنی، استادبزرگ شطرنج ایران، از جمله ورزشکارانی است که در ماه‌های گذشته به‌دلیل برخی «مشکلات» از جمله «سخت شدن دسترسی به سایت‌های اصلی شطرنج» به فرانسه مهاجرت کرد.

با استفاده از اینستاگرام و گزارش‌های رادیوفردا؛ ف.ع/ پ.پ
403258_168534869924260_155309611246786_246906_274534480_n.jpg - 9.60 Kb