راهنمایی کامل درباره سفر به تایلند

phoca_thumb_l_thailand.jpg - 34.36 Kb

 

 در طول سفر در نگهداری گذرنامه خود که تنها سند هویتی تان محسوب می شود دقت کنید و آن را به امانت به هیچ کس نسپارید. تاکنون مواردی در خصوص تعدادی از هموطنان که با گذرنامه آن ها اتومبیل اجاره و سپس فروخته شدهو اکنون در زندان های تایلند زندانی هستند مشاهده شده است.

phoca_thumb_l_thailand.jpg - 34.36 Kb

 

به رغم وجود امنیت در این کشور توصیه می شود که گردشگران ضمن هوشیاری کامل، نسبت به مراقبت از وسایل خویش از قبیل اسناد و اوراق هویتی چون پاسپورت، بلیت، پول و… دقت لازم داشته باشند. در مناطق پرجمعیت مراقب سارقان حرفه ای باشید. 

 

ضرورت دارد مسافران اعزامی به این کشور ضمن هوشیاری لازم مراقب باندهای بین المللی قاچاق انسان- که بیش تر ایرانی هستند باشند و فریب وعده های دروغین آنان را جهت اعزام به سایر کشورها نخورند.

 

در این خصوص می توان به سرنوشت تعدادی از هموطنان ایرانی که توسط همین افراد به امید رفتن به اروپا، ژاپن و کره با از دست دادن تمامی دارایی خود به پلیس محل معرفی شده و اکنون در زندان های تایلند به امید اتمام دوران محکومیت خویش هستند اشاره کرد. * در مسیر بازگشت به ایران از قبول هرگونه وسیله و یا بسته از افراد ناشناس (ایرانی یا غیرایرانی) جهت تحویل به خانواده آن ها اکیدا خودداری کنید، زیرا در برخی موارد برای قاچاق مواد مخدر به داخل کشور- با این گونه اعمال- از افراد سوء استفاده می شود.

 

کشور تایلند مقررات بسیار سخت گیرانه ای در خصوص سیگار دارد. به گونه ای که حتی کشیدن سیگار در بعضی از شبکه های تلویزیونی آن با شطرنجی کردن تصویر سانسور می شود و در فرودگاه ها نیز اتاق هایی برای همین منظور ساخته شده است.

 

معمولادر مکان های عمومی نیز کم تر دیده می شود که کسانی در حال سیگارکشیدن باشند. براساس مقررات تدوین شده توسط این کشور همراه داشتن بیش تر از یک باکس ۱۰۰ بسته ۲۰ تایی) در زمان ورود به تایلند شامل جریمه بسیارسنگینی می شود.

 

اخیرا نیز که یک ایرانی به دلیل ورود ۴۰ باکس ( ۲۵ بسته ۲۰ تایی) بازداشت شده بود در نهایت مجبور به پرداخت مبلغ چهار هزاردلار جریمه شد. بنابراین به اطلاع تمامی هموطنان ایرانی که قصد مسافرت به تایلند را دارند می رساند که از همراه داشتن بیش تر از یک باکس ۱۰۰ بسته ۲۰ تایی) خودداری کرده تا مشمول جریمه هشت هزار تا ۱۰ هزارتومان برای هر بسته کوچک ۲۰ تایی و۸۰ تا۱۰۰ هزارتومان برای یک باکس ۱۰۰ بسته ۲۰ تایی) نشوند.

 

براساس مقررات جدید اتخاذ شده توسط کشور تایلند اتباع جمهوری اسلامی ایران جهت اخذ ویزا تنها می توانند به سفارت تایلند در تهران مراجعه و درخواست ویزا کنند. در صورت مراجعه به سفارتخانه های تایلند در سایرکشورها اخذ ویزا بسیار مشکل است.

 

توصیه می شود هموطنانی که از ایران قصد سفر به تایلند را دارند حتما در تهران روادید سفر به تایلند دریافت کنند. *بیماری ایدز یکی از خطراتی است که در اکثر کشورهای جهان سلامت مسافران و جهانگردان را تهدید می کند. وزارت بهداشت عمومی تایلند در سال ۲۰۰۴ اعلام کرد، ۶۰ درصد مبتلایان به ایدز در تایلند را گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال تشکیل می دهند.

 

وزیر بهداشت نیز اعلام کرد، بیش از ۸۰ هزار نفر از جوانان تایلندی به بیماری ایدز مبتلاهستند و هر ساله حدود ۲۰ هزار نفر نیز به جمع مبتلایان افزوده می شود; وی هشدار داد تا سال ۲۰۰۶ تعداد ناقلان ویروس ایدز در تایلند به بیش از یک میلیون نفر رسید! بنابراین خطر بسیار جدی است و توصیه می شود، در صورت سفر به این کشور دقت لازم را برای حفظ سلامتی خود به عمل آورید.

 

دیدگاهتان را بنویسید