احمد شهيد در تدارک ديدار با پناهندگان ايرانی در ترکيه

20091215-unhcr-koocheh.jpg - 142.59 Kb

 

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ايران، از تدارکات برای ديدار با پناهندگان ايرانی مقيم ترکيه خبر داد.

احمد شهيد همچنين گفت: من چند ملاقات با مقامات رسمی ايران داشته‌ام و تعدادی از مسائل را با آن‌ها به بحث گذاشته‌ام. اين زود است که دربارهٔ محتوای اين بحث‌ها صحبت کنيم.

 

20091215-unhcr-koocheh.jpg - 142.59 Kb

به گزارش بامداد خبر، اين مقام بين المللی همچنين تاکيد کرد: ”حکم من جزئی از پروسهٔ شورای حقوق بشر است، که شامل گفت‌و‌گو، همکاری و اعتماد سازی است. به علاوه تحقيقات و طرفداری برای بسط حقوق بشر. من انتظار ندارم که نتايج يک شبه حاصل شود، همچنين مثال‌هايی وجود داشته که من اعتقاد دارم گزارش و ادعا‌های من اثری بسيار خوب بر فضاهای موجود داشته است. هم اکنون من در حال جمع آوری اطلاعات برای گزارش بعدی خود هستم و من هيچ منطقه‌ای را که نگراني‌های عمده‌ای دربارهٔ مدافعين حقوق بشر وجود دارد، از نظر دور نخواهم داشت.“

 

احمد شهيد گفت: من مطمئن مي‌مانم که ايران همکاری با مکانيسم‌های حقوق بشری سازمان ملل را با گذر زمان افزايش خواهد داد.

b_203_150_16777215_0__content_multithumb_thumbs_b_225_150_16777215_0_stories_edam-parcham.jpg - 7.97 Kb

 

وی تصريح کرد: من اميدوار خواهم ماند که ايران با باز‌تر شدن فضای فعلي، با حکم من در زمان آينده همکاری کند. اين قطعا به نفع منافع ايران است که مرا در کشورش بپذيرد و مرا قادر سازد که با مقامات کليدی رسمی گفت‌و‌گويی را باز کنم، مکان‌های بازداشت را بازديد کنم، و با گروه‌های مختلف مردم گفت‌و‌گو کنم از جمله قربانيان نقض و سو استفاده از حقوق بشر.

 

گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران درباره خبر مطرح شده پيرامون بازديد خود از ترکيه خاطرنشان کرد:من علاقه‌مند به آشنايی با ايرانيان در هر کجا که باشند، هستم. اما در خصوص ملاقات من از ترکيه برنامه‌ای برای بازديد از ترکيه که هم اکنون ميزبان تعداد زيادی از پناهنده‌های اخير ايرانی هست، دارم. هرچند اطلاعاتی که من دربارهٔ فعاليت‌هايم در حال حاضر جمع مي‌کنم محدوديتی نسبت به جاهايی که بازديد مي‌کنم ندارد و شامل پناهندگان ساکن ترکيه هم مي‌شود اما با زهم اميدوارم که قادر باشم از ترکيه در دوازده ماه آينده بازديد کنم.

 

دیدگاهتان را بنویسید