کانادا با قاطعیت حق پناهندگی یک پناهنده دروغین را لغو کرد

06478000_100.jpg - 6.67 Kb

قابل توجه پناهندگان ایرانی که دائما به ایران سفر میکنند! پناهندگانی که در هنگام مصاحبه جمهوری اسلامی را حکومتی خونریز و جنایتکار و ضد انسان و آزادی و ضد زن معرفی کردند، و با چنین کیس و ادعاهاي موفق به قبولی پناهندگی، و در احق اقامت در کشورهای غربی گر را رفتند، اما از طرف دیگر پنهانی به سفارت ایران هم می روند و پاسپورت ایرانی هم می گیرند، و مخفیانه به ایران هم سفر می کنند! قابل توجه ایرانیانی که هم به شخصیت خودشان توهین و بی احترامی میکنند، و نیز برای حفظ منافع شخصی و خانوادگی پا بر تمام باور های انسانی شان گذاشتند، و همه شرافت زندگی شان را به خوشی در زندگی فروختند! پناهده سیاسی که به ایران در رفت و آمد است در واقع مهر تائید بر هیچ بودن و تن دادن به در یوزگی، و یک زندگی غیر انسانی و حیوانیست که نسبت به هموطنان در ظلم و ستم بی تفاوت می باشد. و مهر تائید بر جنایت و رژیم اسلامی حاکم است. پناهنده قلابی همچون مامورین چماقدار حکومت را می ماند که با رفتن به ایران از دیگر چماقداران حمایت میکند. و بقول زنده یاد غلامحسین ساعدی که بدرستی نظرش را در ارتباط با پناهنده سیاسی و پناهنده قلابی ابراز کرد:


06478000_100.jpg - 6.67 Kb

 

 

زنده یاد غلام حسین ساعدی: پناهنده سياسی كيست؟


پناهنده سياسی كسی است كه چهره به چهره روبه ‌رو، در برابر حكومت مسلّط ايستاده بود، و اگر بيرون آمده،‌از ترس جان نبوده است.


‌او با همان فكر مبارزه و با سلاح انديشه خويش ترك خاك و ديار كرده است.


در اين ميان هستند بسياري از نويسندگان، شاعران، نقاشان،‌مجسمه ‌سازان، كه سلاح آنها همان كارشان است و در جرگه رزمندگان ديگر قرار مي‌گيرند.


پناهنده سياسي نيّتش اين است كه با جلّادان حاكم بر وطنش تا نفس آخر بجنگد و حاضر نيست از پا بيفتد.


به لقمه ‌ناني بسنده مي‌كند، ناله سرنمي ‌دهد و شكوه نمي ‌كند.

مدام در تلاش است كه ديوار جهنم آخوندها را بشكند و به خانه برگردد. خانه ‌او وطن اوست.


براي تميز كردن خانه قدرت روحي كافي دارد و وقتی آشغالها جمع شدند، حاضر است سرتاسر وطن را با مژّه‌های خود پاك كند.


576391_4145405837167_1344392783_3723415_83062338_n1.jpg - 9.14 Kb


از جان گذشته است ‌و مطلقاً‌ نمي‌ترسد.


پناهنده سياسي نارنجكي است كه به ‌موقع مي‌خواهد ضامن را بكشد و كوهي را از جا بركند با دست بريده براي هر كار يدي حاضر است، با پاي بريده مدام مي ‌دود و با چشمان كم ‌سو همه ‌جا را مي‌بيند.‌


روحيه پناهنده سياسی عضلانی است، انگار كه از سرب ريخته شده.


واهمه ‌يي از مرگ ندارد، ‌و زماني كه خود را در صف پناهنده‌هاي قلّابی مي‌بيند، خشم جان او را به لب مي‌رساند، چون مي‌بيند ستون فقرات بشردوستي ساخته و پرداخته حكومتها فرقي بين او و دلالان اسلحه نمي‌گذارد. اولي مدام با دو گذرنامه در رفت و آمد است.. ولي او اگر پا به وطن بگذارد،‌ جمهوری اسلامي امكان نفس كشيدن نيز برايش نخواهد گذاشت و پاي ديوار خواهدش كاشت و سوراخ سوارخش خواهد كرد.

دراين‌جاست كه قوانين به يك‌باره بي‌اعتبار مي‌شوند. دراين جاست كه بايد تأملي مثلاً‌در «قرارداد1951» كرد، يا در قوانين و مقرّرات ديگر سوءتفاهم نشود، منظور اين نيست كه كشورهاي پناه‌دهنده سختگيری بكنند. اصلاً حتّي تلاش فراواني بايد كرد كه به آواره‌هاي دور افتاده بيش از پيش توجّه شود،‌اين تلاش امر بسيار لازمي است. غرض این است كه فرق «پناهنده‌سياسی» قلّابی با «پناهنده‌سياسی واقعی» روشن شود. اين دو از يك جنس و از يك قماش نيستند.

پناهنده سياسی قلّابی جانوری است همه چيز خوار، ولي پناهنده سياسی واقعی انساني است مرگ بركف،‌كه بي‌هيچ چشم‌داشتی مي‌خواهد كمر رژيم جمهوري اسلامی را بشكند، خشت روي خشت بگذارد و خانه تازه و وطن تازه‌يی بسازد.

ميان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمين تا آسمان است


کانادا با قاطعیت حق پناهندگی یک پناهنده دروغین را لغو کرد


طبق اعلام رسمی سایت دادگاه فدرال و بنا به حکم این دادگاه پناهندگی فردی ایرانی که در سال 2008 اعلام کرده مسیحی شده و با اقامت دائم در دسامبر 2008 وارد کانادا شده بود ، لغوشده و ایشان حتی امکان تجدید نظر را هم ندارند.


بنا به مدارک موجود در دادگاه ، فرد مذکور کمتر از دوسال پس از ورود به کانادا در 12 آوریل 2010 درخواست اخذ گذرنامه ایرانی داده و پس از گرفتن گذرنامه در همان ماه برای ملاقات مادربزرگش به ایران سفر کرده است . او طی این سفر عمل جراحی روی پایش انجام داده و شش ماه !!! در ایران به سر برده است .


مدارک نشان می دهد ایشان در جولای 2013 باز هم به ایران سفر کرده و این بار 34 روز در ایران به سر برده است . او در ابتدا به مسئولان اداره مهاجرت عنوان کرده برای ملاقات عمویش که پس از ابتلا به بیماری سرطان در حال شیمی درمانی است، به ایران سفر خواهد کرد .


ولی هدف او از این سفر چیز دیگری بوده . این شخص در ایران دو عمل جراحی زیبایی روی بینی و دندانهایش داشته و به هنگام بازگشت از ایران در پاسخ به سوالات ماموران مرزی تایید کرده که برای انجام جراحی زیبایی به ایران سفر کرده است .


به این ترتیب وزارت مهاجرت به این نتیجه رسیده کشور محل تولد این فرد همچنان برای او امن است و این با ادعای اولیه او و شرایط درخواست پناهندگی اش در تضاد است .


برای اثبات این قضیه سه شرط مورد نیاز بوده و این فرد هر سه شرط را داراست به این ترتیب که به صورت داوطلبانه عمل کرده، با قصد و تصمیم شخصی خود را در کشور محل تولدش در دسترس قرار داده و سوم اینکه طی مدت حضور مورد حمایت کشور محل تولدش بوده است.


هر سه مورد با درخواست رسمی پاسپورت ایران و استفاده از همان مدرک برای سفر به ایران و حضور درآنجا و بازگشت به کانادا کاملا مورد تایید قرار گرفته است.


به این ترتیب بدون ترتیب اثر به درخواست فرد برای تجدید نظر در حکم دادگاه ، پناهندگی وی لغو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید