مازیار کشوری، پناهنده دیروز، عضو حزب ضد خارجی نروژ، و راسیست امروز بر علیه پناهندگان مسلمان

mazyar keshvari.jpg - 39.55 Kb

پناهنده سیاسی  دیروز بر ضد پناهندگان سیاسی امروز

 

مازیار کشوری متولد تهران است و سالها پیش به همراه خانواده به کشور نروژ پناهنده شد. در حال حاضر عضو حزب ضد خارجی Frp و نماینده پارلمان نروژ است.

mazyar keshvari.jpg - 39.55 Kb

مازیار کشوری به شدت مخالف ورود مهاجرین جدید از کشورهای مسلمان و خاورمیانه میباشد و صحبتهای بسیار تندی نسبت به مهاجرین غیر غربی و بخصوص مسلمانان داشته است.

 

وی در مورد کارشناسان اجتماعی در اروپا که اسلام را دین صلح می خوانند و آن را کاملا قابل سازگار با دموکراسی می دانند می گوید: «تروریست ها هیچ دینی ندارند. البته که تروریست ها دین دارند و این اسلام است که الهام بخش آنهاست.

 

برخی از طرح های پیشنهادی این عضو شورای شهر اسلو عبارتند از: طرح برای توقف مهاجرت به شهر اسلو، طرح جلوگیری از تاسیس مدرسه ابتدایی ویژه ی مسلمانان در شهر اسلو، طرح عدم ارائه خدمات درمانی رایگان به مهاجرین غیرقانونی به منظور جلوگیری از تشویق شدن سایر مهاجرین برای ورود غیرقانونی به خاک نروژ، طرح عدم ارائه مزایای رفاهی به پناهندگان بیکار و بدون مسکن که از شهرهای دیگر به شهر اسلو کوچ کنند و بسیاری طرحها و پیشنهادات مشابه دیگر که عمدتا با مخالفت عمومی راه به جایی نبرده اند.

 

یکی از مهمترین طرح های پیشنهادی وی در زمینه مهاجرت پناهندگان به نروژ، طرح پیشنهادی وی برای استقرار اردوگاه های پناهندگی در مناطق درگیر جنگ بجای استقرار آنها در داخل خاک نروژ بود. وی در گفتگو با روزنامه «آفتن پستن» نروژ گفته بود: «باید اردوگاه های بزرگ پناهندگی در گوشه و کنار جهان و هرجا که مرکز درگیری و مناقشه است دایر شود تا با حضور کارشناسان خبره بتوان کسانی که بطور واقعی تحت پیگرد هستند و زندگی شان در خطر است را شناسایی کرد تا از آنها حمایت شود. به این ترتیب، به همه افرادی که در گوشه و کنار جهان آهنگ پناهندگی دارند اعلام شود که اگر بدون تایید کمیسیاری پناهندگی سازمان ملل به اروپا و نروژ وارد شوند،تقاضای پناهندگی آنها پذیرفته نخواهد شد.»

 

هنگامی که از وی پرسیده شده بود که اگر در دهه ی هشتاد میلادی که خانواده ی شما از نروژ تقاضای پناهندگی کردند،این امکان نبود چه می شد؟ وی پاسخ داده بود: «خب،خانواده من هم می بایست به یکی از همان مراکز دایرشده نزدیک ایران مراجعه و درخواست پناهندگی می کردند. یا کسی واقعا تحت پیگرد و تعقیب است یا نه. این موقعیت هم با آنچه که من بر زبان می آورم تغییر نمی کند.»

 

ایرانیان مقیم نروژ به مازیار کشوری لقب« کاسه داغتر از آش » داده اند. تعداد زیادی خارجی تبار در ارگانهای سیاسی و مهم نروژ مشغول به کارند ولی هیچ کدام از آنها چنین رفتار ضد خارجی و راسیستی ندارند، بجز حنیف بالی در سوئد!

 

راستی چرا چنین است؟


اگر افرادی ضد خارجی مثل حنیف بالی و مازیار کشوری در حال حاضر در کمپهای مهاجرین به سر میبرند٬ آیا همچنان افکار ضدخارجی با خود میداشتند؟

 

چنین افراد کوتاه فکری فقط حکم ابزار برای احزاب ضد خارجی را دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید