سعید ملایی، جودوکار تیم ملی ایران، در آلمان اعلام پناهندگی کرد ـ (اجازه ندادند که با اسرائیل روبرو شود) ـ (حمایت ماریوس وایزر)

سالهاست که جمهوری اسلامی اجازه رودرروئی ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی را نمی دهد.

بیژن سیف خانی،  در سال ۱۹۸۳ و در مسابقات جهانی کی یف شوروی سابق آخرین نفری است که با کشتی گیر اسرائیل کشتی گیرفت و موفق به پیروزی  هم شد. اما بعد از این پیروزی به دستور علی اکبر ولایتی وزیر وقت امور خارجه تمام هیئت کشتی ایران اعم از آزاد و فرنگی فورا به ایران بازگشتند. به گفته بیژن سیف خانی و بعد از برگشتن به ایران با ممنوعیت های زیادی روبرو شد و نهایتا ایشان نیز ناچار به ترک ایران شده بود.

گزارش زیراز سایت رادیو فردا و صدای آمریکا از چگونگی پناهنده شدن سعید مولائی به آلمان را میخوانید:

سعید ملایی، ستاره جودوی ایران، که شکستش در مسابقات جهانی اخیر «شگفتی بزرگ مسابقات جهانی ۲۰۱۹» توصیف شده، در آلمان اعلام پناهندگی کرد.

ملایی در سه رویداد و هر بار با روشی متفاوت ناگزیر شده بود از رویارویی با رقیب اسرائیلی انصراف دهد.

از کم‌انگیزگی «اجباری» آقای ملایی در دو دیدار آخرش، نمایندگان چندین کشور بهره بردند. حریف اسرائیلی طلا گرفت که اولین طلای جودوی مردان اسرائیل در تاریخ مسابقات جهانی است. نماینده بلژیک و رزمی‌کار جوان گرجستانی اولین مدال جهانی خود را به گردن آویختند و جودوکار کانادایی هم به‌رغم شکست مقابل ملایی، بر سکوی سوم ایستاد.

برای مسابقات جودوی قهرمانی مردان و زنان جهان به میزبانی ژاپن، از ایران فقط سعید ملایی به توکیو اعزام شده بود.

فدراسیون جهانی جودو با تأیید خبر پناهندگی سعید ملایی به کشور آلمان، از او اعلام حمایت کرده است. ماریوس وایزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو، نیز اظهار امیدواری کرده است که «قهرمان ایرانی جهان در ۲۰۱۸، در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ زیر پرچم ورزشکاران پناهنده المپیک مسابقه بدهد».

در مقابل روز شنبه باشگاه خبرنگاران جوان در خبری کوتاه ادعا کرد که رئیس فدراسیون جهانی جودو «در ماه‌های اخیر جودوکاران مخالف رژیم صهیونیستی را آشکارا تهدید می‌کرد».

این باشگاه خبری زیر نظر صداوسیما همچنین مدعی شد که آقای وایزر «برای سعید ملایی بلیت هواپیمای آلمان را هم گرفت».

داعشی های جمهوری اسلامی، جنگ طلبان و گماشتگان دزد و فاسد و چماقداران رژیم، در حال آتش زدن پرچم کشورهای آمریکا و اسرائیل. جمهوری اسلامی و جنگ طلبان دشمنان حقیقی مردم ایران و کشور ایران هستند.

پیش از این، در سال ۱۳۸۹ نیز سعید سرلک، عضو تیم ملی جودو، به آلمان پناهنده شده و گفته بود: «با وعده مسئولان فدراسيون، برای جلوگيری از محروميت فدراسيون جودو، مصلحتی باختم تا دور بعد به نماينده اسرائيل برخورد نکنم… اما وقتی به ايران برگشتم همه قول‌های خانه و ماشين فراموش شد.»

جمهوری اسلامی اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و همواره از ورزشکاران نیز خواسته است که زیر بار مسابقه با اسرائیلی‌ها نروند، امری که تنها ناکامی و حذف از صحنه جهانی را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

جودوکار ایران پس از یک «باید ببازی» دیگر درخواست پناهندگی کرد + واکنش‌‌ امنیتی های

صدای آمریکا – در حالی که پیشتر سعید ملایی ملی پوش جودو ایران در چند مسابقه با باخت‌های مصلحتی مقابل ورزشکاران اسرائیلی مبارزه نکرده بود،‌ این بار ماجرای «باید به بازی» منجر به درخواست پناهندگی این دارنده مدال طلای جودو جهان شد.

سعید ملایی، ستاره جودوی ایران، که شکستش در مسابقات جهانی اخیر «شگفتی بزرگ مسابقات جهانی ۲۰۱۹» توصیف شده، در آلمان اعلام پناهندگی کرد.

ملایی در سه رویداد و هر بار با روشی متفاوت ناگزیر شده بود از رویارویی با رقیب اسرائیلی انصراف دهد.

از کم‌انگیزگی «اجباری» آقای ملایی در دو دیدار آخرش، نمایندگان چندین کشور بهره بردند. حریف اسرائیلی طلا گرفت که اولین طلای جودوی مردان اسرائیل در تاریخ مسابقات جهانی است. نماینده بلژیک و رزمی‌کار جوان گرجستانی اولین مدال جهانی خود را به گردن آویختند و جودوکار کانادایی هم به‌رغم شکست مقابل ملایی، بر سکوی سوم ایستاد.

ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو در گفت‌وگو با روزنامه «آساهی شیمبون» ژاپن با تایید این که سعید ملایی جودوکار ملی پوش ایران در آلمان است اعلام کرد که این ورزشکار شرایط خود را برای فدراسیون جهانی فاش کرده است و قصد دارد پناهنده شود.

به گفته رئیس فدراسیون جهانی جودو او از این فدراسیون درخواست کمک کرده است و تمایل دارد در تیم پناهندگان در مسابقات جودوی المپیک شرکت کند.

آقای ویزر گفت که ملایی برای آن که مقابل حریف اسرائیلی خود قرار نگیرد، «تحت فشار» بوده و «مجبور به باخت» در مسابقه نیمه نهایی شده است.

به گفته رئیس فدراسیون جهانی،‌ خانواده ملایی در ایران برای آن که این ورززشکار مقابل جودوکار اسرائیلی مسابقه ندهد، تحت فشار بوده اند.

سعید ملایی، تنها جودوکار ایرانی حاضر در رقابت‌‌های جهانی توکیو در ژاپن، با شکست مقابل حریفان خود در رتبه پنجم این رقابت‌ها قرار گرفت.

واکنش‌‌ امنیتی های ایران به خبر پناهندگی سعید مُلایی، قهرمان جودوی جهان

ایران اینترنشنال – شماری از رسانه‌ها و مسئولان در ایران و در واکنش‌ به پناهندگی سعید مُلایی، قهرمان ایرانی جودوی جهان، «فدراسیون بین‌المللی جودو و رییس آن ماریوس ویزر را به توطئه علیه جمهوری اسلامی» متهم کردند.

ماریوس ویزر، رییس فدراسیون جهانی جودو، روز جمعه خبر داد سعید مُلایی قهرمان ایرانی جودوی جهان که اکنون در آلمان است،از این فدراسیون درخواست کمک کرده‌است و می‌خواهد پناهنده شود. رییس فدراسیون جهانی جودو، گفت: «مُلایی برای قرار نگرفتن مقابل حریف اسرائیلی، تحت فشار بوده و مجبور شده‌است تا مسابقه نیمه نهایی را ببازد.» او گفت: «خانواده‌ مُلایی نیز برای این‌که این قهرمان جهان، مقابل حریف اسرائیلی قرار نگیرد، در ایران تحت فشار قرار گرفتند.»

عصر جمعه ابتدا «قرارگاه سایبری عمار»، یکی از مراکز نزدیک به سپاه پاسداران، فدراسیون جهانی جودو را به «توطئه علیه جمهوری اسلامی» متهم کرد و با اعلام اینکه «ماریوس ویزر به سعید ملایی پیشنهاد داده بگوید از ایران به من دستور دادند ببازم، و در ازایش پناهندگی هر کشوری که خواست را بگیرد»، نوشت: «جودو کار ایرانی تا این لحظه از پذیرش پیشنهاد عجیب و غیر اخلاقی رییس فدراسیون جهانی جودو سرباز زده است.»

این قرارگاه تاکید کرد که «هدف ویزر تعلیق جودوی ایران و ضربه زدن به ورزش ما برای خرسندی اسرائیل است».

با قطعی شدن خبر پناهندگی ملایی اما سایت مشرق‌نیوز، یکی دیگر از سایت‌های نزدیک به سپاه پاسداران، پناهندگی ملایی را غیر منتظره ندانست و تاکید کرد که «خبر پناهندگی و یا تقاضای مهاجرت سعید ملائی گرچه روز جمعه منتشر شد اما از مدت‌ها قبل توسط او دنبال می‌شد و وقتی که با اعزام ملایی و کل تیم جودو به توکیو مخالفت شد او تهدید کرد که از طریق فدراسیون جهانی شخصا در این رویداد شرکت می کند به همین دلیل با اعزام او موافقت شد.»

مشرق‌نیوز نیز البته ماریوس ویزر ، رییس فدراسیون جهانی جودو، را به طراحی عملیات ایذایی جمهوری اسلامی متهم کرد و نوشت: «اخبار مستند از رفتار ماریوس ویزر، رییس فدراسیون جهانی جودو در روز چهارشنبه بیانگر طراحی و اجرای عملیات ایذایی است.»

مشرق‌نیوز با تاکید براینکه «این طرح از سال گذشته همزمان با خروج درخشان و حضور آرش اسماعیلی در فدراسیون، از سوی ویزر، رییس فدراسیون جهانی جودو کلید خورد»، نوشت: «اخبار و اطلاعات موجود بیانگر رابطه بسیار قوی نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، و ویزر است و بنابراین توطئه مشترک فدراسیون جهانی و اسرائیل مشهود است.»

صبح شنبه نیز خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، از قول مجید زارعیان، سر مربی تیم ملی جودوی ایران، خبر پناهندگی سعید ملایی را تایید کرد اما نوشت: «همه چیز از پیش تعیین شده بود، قبل از سفر به ژاپن، عده‌ای در ایران با جوسازی‌ها این اتفاقات را چیده بودند و مرتبا با سعید در تماس بودند.»

این خبرگزاری از قول زارعیان درباره رویدادهای ژاپن، نوشت: «من به عنوان سرمربی تیم ملی کنار سعید ملایی در مسابقات جهانی جودو حضور پیدا کردم اما یک سری برنامه‌های از پیش تعیین شده باعث شد حواشی برای جودو ایران رخ دهد و از مبارزه سوم به بعد ملایی با مامور امنیتی ویزر(رییس فدراسیون جهانی جودو) به روی تاتامی می رفت.آن‌ها اجازه نمی دادند حتی من برای کوچ در کنار ورزشکارمان باشم.»

زارعیان حتی گفت که «برنامه‌هایی از پیش تعیین شده بود که جودوکار ایران و اسرائیل باهم مبارزه کنند، موضوع را کاملا سیاسی کرده بودند، اما باخت ملایی به بلژیک همه معادلات فدراسیون جهانی را به هم ریخت.»

خبرگزاری فارس همچنین «تهدید خانواده سعید ملایی» را برای اعمال فشار بر او و جلوگیری از حضورش مقابل حریف اسرائیلی، رد کرد و از قول مجید زارعیان نوشت: «این خبر کذب منتشر شده است که خانواده سعید ملایی تحت فشار بوده‌اند که او مقابل ورزشکار اسرائیل بازی نکند، اما این موضوع اصلا صحت ندارد و این موضوع را خودشان به سعید القا کرده بودند و کسی از ایران حتی به ما زنگ هم نزد که مبارزه کنیم یا خیر، چه برسد خانواده ورزشکار را تهدید کنیم.»

زارعیان در خصوص اینکه «چه شد ملایی همراه او به ایران بازنگشت»، گفت: «بعد از پایان مسابقات با مامور امنیتی و با یک ون به همراه سعید آمدند هتل، ملایی را بدون اجازه من جابه جا کردند که این کار کاملا غیرقانونی بود. او برای برگشت به ایران بلیت داشت، اما ماموران امنیتی نگذاشتند همراه من بیاید و بلیت آلمان برایش تهیه کرده بودند.»

مرگ بر رژیم اسلامی چماقداران و جنایتکاران و تروریست ها و جنگ طلبان ـ خواهان ایرانی آزاد، با قوانین برابری قانونی زنان و مردان و سکولاریسم.