درخواست پناهندگی فرزندان سکینه محمدی از رئیس دولت ایتالیا سیلویو برلوسکونی

the_times_stoning_1.jpg - 282.63 Kb

 

رم،۱۳مهر – (آکی فارسی) – سجاد و سعیده قادر زاده، فرزندان سکینه محمدی، بانوی ایرانی محکوم به سنگسار، در مصاحبه ای اخصاصی با آژانس خبری ایتالیایی« آکی» برای نجات جان مادرش از دولت ایتالیا درخواست کمک کرده و از رئیس دولت این کشور ، سیلویو برلویکونی درخواست پناهندگی کرده اند. the_times_stoning_1.jpg - 282.63 Kb

 

 «ما زیر فشار بسیار زیادی قرار داریم و هر لحظه بیم آن را داریم که ماموران امنیتی ما را دستگیر کنند. به این دلیل، با توجه به اهمیت ویژه ای که ملت و دولت ایتالیا به موضوع مادرمان داده اند، از آنها میخواهیم که به درخواست پناهندگی ما رسیدگی کنند، تا اگر از احتمال دستگیریمان در تبریز خبر دار شدیم، جایی را برای پناه آوردن داشته باشیم». سجاد، پسر سکینه محمدی، افزود: «هیچ کس از مقامات حکومتی به پرسش های ما درباره شرایط مادرمان پاسخ نمی دهد. ما اینجا، به همراه وکیلمان آقای جاوید هوتن کیان، تنها هستیم و امید ما تنها جامعه بین المللی است».

فرزندان سکینه محمدی همچنین برای نجات جان مادرشان از پاپ درخواست کمک کردند و از دولت واتیکان خواستند که فشارهای خود بر جمهوری اسلامی ایران برای نجات مادرشان را زیاد کنند. در همین راستا جاوید هوتن کیان، وکیل سکینه محمدی، در شهر تبریز در مصاحبه ای اخصاصی با آژانس خبری ایتالیایی« آکی» برای جان موکلش ابراز نگرانی کرد و گفت: « شنبه آینده برای رسیدگی به پرونده بانو سکینه به دیوان عالی کشور خواهم رفت». هوتن همچنین از شرایط فرزندان موکلش، سجاد و سعیده، ابراز نگرانی کرد و گفت: «بر طبق خبر هایی که از دادستانی تبریز به گوشم رسیده ازطرحی برای پرونده سازی سیاسی بر ضد فرزندان خانم سکینه آگاه شده ام. بر اساس منابع اینجانب، دادستانی دارد تلاش میکند که دو زندانی سیاسی را وادار به اعتراف دروغین بکند. بر اساس این اعترافهای ساختگی، فرزندان سکینه به پخش اعلامیه های سیاسی بر ضد دولت مرکزی محکوم خواهند شد». هوتن کیان در پایان افزود: «امیدواریم که فشارهای بین المللی جلوی این پروژه احتمالی قوه قضاییه را بگیرند».

 

دیدگاهتان را بنویسید