زنان در ایران مورد ظلم و نابرابری و تبعیض رژیم اسلامی و آخوند ها هستند

زنان در ایران مورد ظلم و ستم هستند، و آزادی نیست

نویسنده: ساناز پنجه شیر

دانمارک – در همراهی با جنبش زنان برای حق زندگی برابر با مردان و سرنگونی رژیم اسلامی در ایران.

زن بودن در ایران برابر با انوع بی حقوقی ها است. رژیم اسلامی آخوند ها بر اساس قوانین اسلامی برگرفته از صدر اسلام در عربستان کنونی هر گونه عدالت وحقوق و برابری جنسیتی را ممنوع کرده اند. زنان در تمام حوزه های زندگی و کاری از حقوق کمتری برخوردارند و حق هیچگونه اعتراضی را هم ندارند و در صورت عدم تن دادن به زندگی که شباهت کامل به دوران برده داری دارد، به مجازات محرومیت و اخراج از کار و تهدید و زندان و شکنجه و حتی اعدام نیز محکوم خواهند شد.

حق پوشش آزاد را ندارند. به زور باید حجاب اسلامی تحمیلی را رعایت کنند. در حالیکه حجاب اسلامی فرهنگ زنان ایران نیست و فرهنگ اسلامی از دوران صدر اسلام است که ایرانیان اصلا مسلمان نبودند. ایرانیان باور به دین زرتشتی داشتند که با حمله وحشیانه مسلمانان و اعراب به ایران و در جنگ با آنان شکست خوردند و دین اسلام به زور شمشیر وارد ایران گردید.

403258_168534869924260_155309611246786_246906_274534480_n.jpg - 9.60 Kb

 اگر در جغرافیای ایران زندگی می کنید و جنسیتتان هم زن باشد، مشکلات قانونی و اجتماعی خانوادگی تان چند صد برابر بیشتر از مردان ایرانی است. زنان نه تنها از طرف قانون مورد بی احترامی حقوق انسانی قرار میگیرند و بلکه خانواده نیز برای در امان ماندن و امنیت زندگی شما را وادار به اطاعت میکند. علی رغم اینکه مثلا برادر شما تفکر مدرنی هم داشته باشد، اما شرایط و سنت های تحمیلی اسلامی در بیرون از خانه او را نیز وادار میکند که به شما بگوید که ناچار به اطاعت بی چون و چرا هستی.

b.225.150.16777215.0.stories.fruit.zibish.jpg - 10.58 Kb

من از کودکی طعم تلخ تبعیض جنسیتی و بی عدالتی را بارها و بارها تجربه کرده ام. تمام آزادی ها و روابط اجتماعی آزادانه پسرانه برای من ممنوع بوده است. و ضمن اینکه در دوران بزرگسالی چندین مرتبه توسط نیروهای رژیم دستگیر شدم و همچنین بدلیل رعایت نکردن حجاب کامل اسلامی از محل کارم نیز اخراج گشتم.

قوانین اسلامی به نفع مردان مسلمان است و کلا اسلام دین مرد سالار است و برای زنان اطاعت بی چون و چرا از مردان و کار خانه داری و نظافت و بچه داری را آزاد میداند.

stop-violence.jpg - 45.65 Kb

آیه ۳۴ سوره نساء:

الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَی النِّسَاءِ بِمَا فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلَیٰ بَعْضٍ وَبِمَا أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ ۚ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِلْغَیْبِ بِمَا حَفِظَ اللَّهُ ۚ وَاللَّاتِی تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ ۖ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلَا تَبْغُوا عَلَیْهِنَّ سَبِیلًا ۗ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلِیًا کَبِیرًا.

ترجمه فارسی:

مردان را بر زنان تسلط و حق نگهبانی است به واسطه آن برتری که خدا برای بعضی بر بعضی مقرر داشته و هم به واسطه آنکه مردان از مال خود نفقه دهند، پس زنان شایسته مطیع شوهران و در غیبت آنان حافظ (حقوق آنها) باشند از آن رو که خدا هم (حقوق زنان را) حفظ فرموده‌است. و زنانی که از نافرمانی آنان (در حقوق همسری) بیمناکید باید نخست آنان را موعظه کنید و (اگر مطیع نشدند) از خوابگاه آنان دوری گزینید و (اگر باز مطیع نشدند) آنان را به زدن تنبیه کنید، چنانچه اطاعت کردند دیگر راهی بر آنها مجویید، که همانا خدا بزرگوار و عظیم الشأن است.

تعدادی از قوانین  برعلیه زنان و مورد اجرا در جمهوری اسلامی:

– شهادت دو زن برابر با شهادت یک مرد است .

– سن ازدواج برای دختر ۱۳ سال است.

– زن مایملک مرد محسوب میشود و حتی در روابط جنسی باید از مرد تمکین کند.

– ارتباط جنسی با زور بوسیله شوهر تجاوز محسوب نمیشود.

ـ مرد حق طلاق دارد و زن حتی با ارایه دلایل محکمه پسند و تلاش پیگیر ممکن است که نتواند از مرد طلاق بگیرد.

ـ حضانت بچه حق پدر است.

– مرد می تواند ۴ زن عقدی و بینهایت زن صیغه داشته باشد.

– ارث مرد دو برابر زن است.

– روابط جنسی قبل از ازدواج، اعدام پای چوبه دار و یا سنگسار را هم بدنبال دارد.

– آزادی پوشش برای زنان وجود ندارد وحجاب برای زنان اجباری است.

– بر طبق ماده ۱۱۱۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی، زنان برای کار کردن خارج از خانه احتیاج به اجازه شوهر دارند.

ـ بر طبق ماده ۱۰۰۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی، مردان حق انتخاب محل سکونت و کنترل رفتار زن را دارند.

خیزش ۱۴۰۱ ایران

با تمام سختی های زندگی در ایران اسلام زده و قوانین ظالمانه آخوند ها دختران ایران بعد از قتل مهسا امینی توسط نیروهای گشت ارشاد با شهامت و شجاعت تمام به خیابان ها آمدند و علیه رژیم اسلامی شعار دادند و کشته شدند.

بر اساس گزارش مستند از ویکی پدیا:

کشته‌شدگان خیزش ۱۴۰۱ ایران، فهرست افرادی است که در طی خیزش ۱۴۰۱ ایران کشته شدند. از ۲۶ شهریور تا ۲۰ دی ۱۴۰۱، ۵۴۰ نفر، از جمله ۷۴ کودک (زیر ۱۸ سال) در سراسر ایران به‌دست نیروهای امنیتی وابسته به رژیم اسلامی کشته شدند.

بیشترین تعداد کشتن‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، مازندران، کردستان، گیلان و آذربایجان غربی اتفاق افتاده‌است. از نظر زمانی نیز به ترتیب در روزهای ۳۰ شهریور، ۳۱ شهریور و هشتم مهر تعداد کشته‌ها بیش‌تر از روزهای دیگر بوده‌است.

29-08-2023